Jak jsem se již zmínil u verze Messerschmittu Bf 109E. Jeho neustále vylepšovaní a zástavba silnějších motorů dosáhla stádia, kdy bylo nutno přepracovat drak letounu. Tak vlastně začal vývoj nového a velmi úspěšného typu Bf 109F, kterému se začalo říkat „Fridrich

 Hlavním nosným pilířem celé přestavby se stal nový motor Daimler Benz 601E o výkonu 1350 koní. K dalším změnám kterých bylo mnoho, například nová kapotáž motoru, zpevnění ocasních partií a odstranění podpěr zadních vodorovných křidélek, odstranění málo efektivního useknutého konce křídla a nahrazení jej za obloukový. Tyto typy začaly přicházet k frontovým jednotkám v roce 1941 a velmi rychle se jejich stav zvyšoval. U pilotů byl tento typ velmi oblíben a jeho zřejmá výkonnostní převaha nad typem Spitfiru Mk.II jeho pověsti také velmi přidala. Výzbroj tohoto typu sestávala klasicky ze dvou velkorážních kulometů umístěných nad motorem a jednoho 20 mm kanonu v hřídeli vrtule.

 I u verze F vznikla řada subvariant, příkladem opět tropikalizované verze s nutnými prachovými filtry. Verze Bf-109F-4 a F-2 měla zabudovaný systém pro vstřikování oxidu dusného do motoru pro krátkodobé zvýšení tahu motoru.

 

Na konec  bych chtěl dodat že nová verze tohoto Messerschmittu byla u všech stíhacích jednotek velmi oblíbena  a o tomto závěru svědčí i fakt, že dlouhou dobu byli tyto typy výrazně lepší než jakýkoliv Ruský stíhací typ a nejeden expert Luftwaffe na něm získal spoustu vítězství. (Toto co píší zde neberte moc vážně, ale při hraní poč. hry IL-2 Sturmovik mně na ME 109 F-4 strašně, ale strašně vadí slabá výzbroj, kanon má malou kadenci a kulomety napřátele jen lechtají, takže jestli to takhle bylo i ve skutečnosti, tak to Němcům vůbec nezávidím....už se těším na Me 109G,ty kanony pod křídly mi u F-ka moc chybí)

 Jelikož by měla být tato kapitola věnována typu Bf 109 K a já zde píši o verzi F, sluší se poznamenat něco i ke „ Karlovi“. U mnoha lidí je poslední a  nejvýkonnější verze Messerschmittu neznáma. Je to proto že tento typ přicházel k jednotkám vlastně již v samotném závěru války, a  to na podzim roku 1944, a  v malých počtech. Verze K měla s původní verzí E již velmi málo společného. Byli zde provedeny všechny změny k lepšímu. Nový motor typu Daimler Benz 605, zatažitelné ostruhové kolo. Aerodynamická  vytříbenost, jemnější kapotáž atd.Výzbroj se ustálila na dvou 13mm kulometech nad  motorem a jednom 30mm kanonu v hřídeli. Tento stroj dosáhoval velmi pěkných letových vlastností, ale jak všichni víme , ani on nedokázal oddálit nevyhnutelnou porážku třetí říše.