Jak jsem se již mnohakrát zmínil, RLM již na počátku války ukolébané úspěchy nastoupilo cestu za svým koncem. Stávající typy jako Me 110 a Ju 88 byli neustále dovybavovány maličkostmi jenž je měly udržet v tempu obrovského technického vývoje "v obraze". Jak dnes víme, byla to špatná volba. Naproti tomu vznikalo však mnoho typu, jenž byli svým způsobem originální a poválečné hodnocení spojenců jim přisuzuje vysokou bojovou hodnotu. Jedním z nich byl také Ju 388. Ju 388 byl zalétán na konci roku 1943 a jeho sériová výroba měla začít roku 1945. Jak dnes víme ,pozdě na jakýkoliv zvrat ve válce.

  Ju 388 měl být vyráběn ve třech verzích: Ju 388L-1 měl být výškový průzkumný. Prvotní zkoušky byli prováděny na konci roku 1943 a dopadly velmi pozitivně. Obrana letounu měla být tvořena dvojici 13 mm kulometů ovládaných periskopicky  a umístěných v ocasním střelišti. Toto řešení však bylo stále ve stádiu příprav a tak bylo přistoupeno k instalaci těchto kulometů do podtrupového pouzdra.Výroba průzkumného Ju 388 byla zahájena roku 1944 a místo zadního periskopicky ovládaného střeliště zůstal jeden 13 mm kulomet ovládaný střelcem. Letoun nesl rovněž obranné zařízení na bázi rrádia a to Fug 217 Neptun. letoun měl samozřejmě mnoho palivových nádrží zvyšující jeho vytrvalost letu. Letoun byl rovněž vybaven zařízením MW 50.

 Verze Ju 388J měla být výšková stíhačka vybavena přetlakovou kabinou a rovněž noční stíhačkou. Byla vybavena motory BMW 801. Od obranné výzbroje v zádi bylo opět upuštěno. Letoun nesl silnou hlavňovou výzbroj v podtrupovém pouzdře a to dva 20 mm  a dva 30 mm kanony. Další dva 20 mm kanony byli již standartně zamontovány v úhlu 70° šikmo vzhůru. Stroj nesl radar Fug 220 Lichtenstein a přístroj označený Naxos, jenž naváděl stíhače na zařízení spojenců H2S. Sériová výroba plánovaná n arok 1945 nebyla nikdy zahájena. Na konstrukčních perknech bylo připraveno několik dalších variant.

Verze Ju 388K měla být výškovou bombardovací a měla nést náklad o hmotnosti 3000 kg pum. Ani ona a připravovaná torpédová verze K se nikdy nedostaly do sériové výroby.