Jak Napovídají čsla z tabulky, Focke wulf Fw 190 byl postaven opravdu v mnohakusových sérích a jeho úspěšnost vedla k velké oblibě u všech pilotů. Jelikož letoun Ju 87 začal zastarávat a nedokázal se ubránit nepřátelským stíhačům, bylo rozhodnuto zastavit jeho výrobu a na jeho místo začaly přicházet modernější typy a mezi  nimi byli i tolik žádané Fw 190. Bylo přistoupeno na několik úprav, odstranění vnějších křídelních kanónů a zesílení pancéře na kritických místech. Letoun tak samozřejmě ztratil na svých manévrovacích schopnostech, za to ale nesl velkou zátěž při slušné rychlosti. Velkou devízou bylo, že letouny po odhození pum mohly poskytnout samy sobě krytí, jelikož ještě pořád byli velmi obratné a rychlé. Je známo že na těchto letounech létal a dosáhl mnoho úspěchu známý bitevní pilot Hans-Ulrich Rudel. Letouny verze G nesly celou škálu výzbroje-kanóny, rakety  a pumy všech kalibrů. Výkony stroje byli proto závislé na zátěži kterou nesl a čelním odporu.

Nejznámější akcí tohoto typu byl pokus o zničení Remagenského mostu speciálními 1800 kg pumami, které Fw 190G ,sic s potížemi, unesl.