Ernst Wilhelm Reinert–174 VÍTĚZSTVÍ

 

Ernst-Wilhelm Reinert se narodil 2. Února 1919 v Lindenthalu. Jeho otec byl zaměstnanec na železnici. V této rodině měl velkou šanci stát se rolníkem.V roce 1924 byl přítomen návštěvě Německého presidenta Hindenburga. Zde poprvé viděl letadla a tyto stroje na něj velmi zapůsobili.

 Od nejranějších let chtěl létat a vstup do Hitlerjugend mu v tom měl pomoci. Vstoupil do něj i přes nesouhlas rodičů. Ti si totiž mysleli že sport je nebezpečný. Později vstoupil do D.L.V.(Německý svaz letců). Do této organizace vstoupil jako 13-letý. Jako mnoho jiných začal zprvu létat na větroních.

 Když dokončil svou školní docházku v Leverküsenu, chtěl se stát leteckým mechanikem. Na tento obor nebyl přijat a tak se stal obyčejným mechanikem. Poté přišel čas národní pracovní služby. Poté vstoupil do Wehrmachtu. Měl být poslán do pěchotní školy. Díky jeho létání na větroních však místo toho putoval do letecké školy. V dubnu 1939 byl uznán velmi nadaným letcem.

 V Dubnu 1941 byl Reinert přidělen k EJG 77. Tato jednotka byla umístěna u Vídně . Když se II. / JG 77 vrací z tažení na jihu proti Řecku( operace Merkur) je mladý Reinert přiřazen k této jednotce a je to 4./ JG 77. Tato jednotka se brzy stěhuje do Rumunska a posléze k Bajuve východním Rumunsku. Jsou připraveni zahájit invazi do Ruska.

V této době získává také svá první vítězství. Bylo to 8.Srpna 1941. Zatímco doprovázejí bombardéry He 111 při útoku na Sovětské letiště narážejí na 5 „ Rat“. Jedna ze sestřelených I-16 je připsána mladému Reinertovi. O šest dní později sestřeluje další nepřátelský stroj.

 Přibližně v této době se Reinertovi stává zajímavá nehoda. 

 Jeho letadlo nebylo způsobilé k letu a  Reinert to věděl. Ve strachu že by nemohl vystartovat na příští misi však tuto skutečnost zatajil. Při letu se svým velitelem však došlo k nehodě na Reinertově stroji a ten se málem srazil s velitelem formace. Reinert ztratil kontrolu nad svým strojem a musel nouzově přistát. (zde si však nejsem jistý překladem, pokud někdo zjistí chybu, prosím ať mi napíše. Je to v zájmu pravdy v těchto událostech)

 Tento výstřelek si vynutil trest. Bylo mu zakázáno létat. Měl strach že se do boje již nedostane a válka skončí. Byl však přiřazen k roji bránící letiště. Útok „Rat“ na letiště však obránci velmi dobře odrazili i když měli stroje úplně zničené.

 Za toto hrdinství v boji byl Reinert zbaven rozkazu zákazu bojových letů. Poté začal s pravidelností farmáře sklízet vítězství. 27.Listopadu startuje proti formaci 14 bombardérů, kterou doprovází stíhači. Reinert, i když zasažen těžkou palbou z bombardéru získává tři vítězství.

 Protiletadlová obrana Sovětů však vyřazuje jeho Me-109 definitivně. Reinert se vrací s těžce poškozeným strojem a sledují ho dva nepřátelé. Jen díky jeho leteckému umění se mu podaří doletět a zbavit se pronásledovatelů. Přistává 500 metrů za Německou linii a tam jej zachraňují vojáci SS za těžké nepřátelské palby.

 Jeho Me-109 byl ztracen. Reinert byl však šťastný, že vyvázl. Jeho přítel z letky Roman Painczynk však tolik štěstí neměl. V oficiální verzi stojí MIA.

 Během zimy byla II./JG 77 opotřebována bojem a poslána na západ. Me 109E, na kterých létali byli přeřazeny k I./LG 2. Došlo k velmi důležitému přeorganizování. Starší piloti byli posláni k cvičným jednotkám a mladší přišli na jejich místo. Jednotka byla přezbrojována na nové Me-109F. Reinert byl však velmi mladý a tak jej tento osud nestihl. Prodělal různé vzdělávací programy a k jeho letce se vrací v polovině března 1942.

 Za tuto dobu se jeho talent neztratil a Reinert pokračoval v sestřelování nepřátel jako dřív. 17.Března sestřelil Polikarpov I-153 a dva dny později tři jiná Sovětská letadla. Prvního Května si připočítal za dva starty tři Mig-3. 20. Května měl 45 vítězství. 9.Června po dalších třech sestřelech je jeho skore 53 letadel zničených ve vzduchu. Za tento výkon získal rytířský kříž. 8.června sestřelil v jednom dni 4 nepřátele(mezi nimi tři Hurricany dodané SSSR spojenci).

   Individuální vítězství několika jedinců nemohli zabránit pádu Italsko-Německých vojsk. Vojáci ustupují z Tunisu. V této době Reinert létá již se svou eskadrou v Severní Africe. 25.Dubna sestřeluje mezi mnoha jinými P-39 Airacobru. Typ se kterým se setkal již v SSSR. 6.Května 1943 získává své poslední Africké vítězství. Blízko Medjez-El-Bab  sestřelil Spitfire (jeho 153 vítězství).

 Při evakuaci z Afriky poprvé použili taktiku, která byla později často použitá. Do Me-109 se namačkali krom pilota ještě dva pasažéři. Tak Reinert do trupu „bílé 7“ vzal Oblt. Zeno Bäumela a mechanika Waltera.

 Při letu z těžce obtěžkanými Me-109 spatřili pod sebou formující se Martletsy Britského námořnictva a nemohli odolat pokušení zaútočit. Reinert sestřelil jednoho i se svými skučícími pasažéry tlačícími se v jejich úzkém vězení. Oblt. Heinz Dudek velitel letky 4./JG 77 sestřelil další letoun. Netřeba dodávat že všichni „černí pasažéři“ po přistání děkovali bohu za vyváznutí se zdravou kůží.

 Pobyt na Sicílii byl pro Reinerta relativně klidný. Během invaze na ostrov 10.Července však začalo být horko. Reinert začal létat různé druhy misí. Doprovody bombardérů se střídali s útoky na nepřátelské letouny. 7.Srpna sestřelil nad Messinou dva P-40.

 12.Srpna to byl zase Spitfire. Následující den po těžkém boji se čtyřmi P-40 musel Reinert nouzově přistát na moři se svým Me-109G-6.

 Podle jeho slov:

 „Letadlo se potopilo velmi rychle. Já zůstal v kabině pilota. Teprve když bylo letadlo asi 10 metrů pod hladinou, byl jsem schopen vyprostit se z tohoto sevření. Zoufale jsem se snažil vyprostit z padáku. Povedlo se a já spočinul ve své nafukovací vestě. Velmi dlouho jsem plaval k pobřeží a k večeru se mi povedlo doplavat. Na pobřeží jsem spatřil asi 20 až 30 Italů kolem ohně. Byl jsem rád, že pomoc je na dohled. Velmi rychle jsem však vystřízlivěl. Italové měli nasazené bajonety a považovali mě za nepřítele. Pomohli mi až Němečtí pancéřoví granátníci.

 Ke své jednotce se dostal zpět následující den. Hodně lidí si myslelo že se utopil. O čtyři dny později se pomstil a sestřelil dva P-40.

 Poté přišlo klidnější období a když Italové kapitulovali(8.září), přestěhovala se II./JG 77 dále na sever.

 Tento klidný život nebyl nic pro Reinerta. V říjnu byl jmenován velitelem 3.letky JG 77. 22.Října 1943 sestřelil B-25 nad Itálií. 6. Listopadu to byl P-40 a rok uzavřel 7.Prosince-zde sestřelil Spitfire v Cassinském sektoru( To bylo jeho 165 vítězství).   

   3.Dubna 1944 onemocněl malárií. Reinert odešel od 3./JG 77 a ta byl poslána do Rakous. Poté byl poslán k 1./JG 27jako její velitel. Tato změna je možná také kvůli neshodám s jeho velením. Pilot se 165 sestřely a největší eso JG 77 byl pořád ještě Leutnant.

  Nakonec byl jmenován Oberleutnantem. Reinert zůstal v 1./JG 27 jen krátký čas. Po krátkém období v 1./JG 27 odešel do 12./JG 27. Období velké války bylo u konce. Nad Afrikou a jižní Evropou se proháněly mohutné formace bombardérů podporovaných stovkami stíhačů. Luftwaffe vítězila snad jen v SSSR.

 Na začátku roku 1944 bojovali Němečtí piloti v poměru 1:10. Ale později kvůli neustálým ztrátám byl poměr 1:20. Přesto všechno Reinert létal a střílel. Za obět jeho zbraním padly P-51 Mustangy i Létající pevnosti.

 6.Června 1944 přistáli spojenci v Normandii a ten večer byla VI./JG 27 poslána do „předních linií“.Zde se mu rovněž daří a sestřeluje zde  Mustang, Thunderbolt a Spitfire. V této době se přehoupl přes milník 170 vítězství. Byl zde však lehce raněn.

 1.Srpna byla VI./JG 27 skoro zničena a ustoupila od operací. Byla přeorganizována a odvelena do říše

 Na konci roku 1944 byl zaneprázdněný obranou říše a získal jeho poslední tři vítězství. Byli to dva Mustangy a jeden Auster používaný dělostřelci k zamíření palby.Toto bylo jeho poslední vítězství. I.Ledna v den operace Bodenplatte byl Kommandeur VI./JG 27 kapitán Dudek sestřelen a zajat. Reinert nastoupil na jeho místo. Operace skončila debaklem.

 30.Ledna 1945 byl Reinert povýšen na kapitána a obdržel Meče k Rytířskému kříži. IV./JG 27 byla rozpuštěna a 21.Března  1945 Reinert odešel létat na Me 262 s (EJG 2) a pak pokračoval v JG 7, neměl však nikdy žádnou příležitost prokázat své nadání na tomto stroji.  

 Po válce Reinert odešel záhy ze zajateckého tábora  a studoval v programu, majícím za úkol začlenit válečné veterány do života. Poté začal pracovat a získal diplom.

 Otevřel si gynekologii a byl mezi svými pacienty velmi oblíben. Oženil se z operní zpěvačkou. Ve svém stáří má čas na melancholii minulých let.

 Jeho oficiální záznam říká-174 vítězství ve vzduchu, 16 zničených na zemi. Rovněž 10 obrněných vozidel a 6 lokomotiv.

 

JG 77 "Herz-as"

 

 

 

ZPĚT